Awesome Image

Pizzeria

Baselinker w pizzerii

Zastosowanie Baselinkera w gastronomii – usprawnienie obsługi zamówień 🍕

Dotychczasowy sposób obsługi zamówień i problemy do rozwiązania 📝

Zamówienia przyjmowane są przez stronę postawioną na Shoper. Klienci wybierają na stronie pizze, dodatki, i sposób płatności. Po zatwierdzeniu zamówienia otrzymują mailowe potwierdzenie zakupu.

Kelnerka przyjmująca zamówienia telefoniczne i obsługująca klientów w restauracji musiała dodatkowo na bieżąco monitorować powiadomienia mailowe o nowych zamówieniach z Shoper, drukować listy zamówionych dań i przekazywać je do realizacji kucharzom. Występowały opóźnienia z przekazywaniem zamówień, na wydrukach nie było wymaganych danych klienta, kartki A4 z wydrukami gubiły się.

System przepływu zamówień internetowych dodatkowo obciążał kelnerkę, generował pomyłki i opóźnienia w realizacji zamówień.

Wdrożenie Baselinkera – rozwiązanie problemów ✅

Należało maksymalnie uprościć przepływ zamówień i zautomatyzować przekazywanie zamówień na kuchnię. Klient mógł zdecydować się na dedykowane rozwiązania do gastronomii np. takie jakie używane są w McDonalds, jednak koszty wdrożenia tego typu automatyzacji są bardzo wysokie a w małej pizzerii, przy jednym lokalu nie miałyby racjonalnego uzasadnienia.

Rozwiązaniem okazał się Baselinker, który został zintegrowany z Shoper. Do Baselinkera została podłączona drukarka termiczna Zebra drukująca na etykietach samoprzylepnych. Drukarka została ustawiona w kuchni tak aby kucharz miał ją w zasięgu wzroku.

Jak działa zastosowane rozwiązanie? 🔧

Zamówienie, które składane są w Shoper, online trafiają do Baselinkera, gdzie automatyczna akcja generuje kartę zamówienia z zamówionymi produktami, uwagami klienta oraz jego danymi. Karta zamówienia automatycznie drukuje się na drukarce, kucharz pobiera ją z drukarki i przygotowuje pizze wg zamówienia.

Etykieta naklejana jest na jeden z kartonów lub na torbę zbiorczą, następnie zamówienie jest przekazywane z kuchni do miejsca odbioru przez dostawcę.

Rezultaty wdrożenia Baselinkera w gastronomii 📈

  • Czas realizacji zamówień spadł o ponad 15 minut ⏱️
  • Nie zdarza się, że jakieś zamówienie zostanie zapomniane i niezrealizowane 🚫
  • Kelnerka została odciążona i nie uczestniczy już w obsłudze zamówień pochodzących ze strony internetowej 💁
  • Wyeliminowane zostały błędy w danych zamówienia i danych klienta ✔️