Dotychczasowy sposób obsługi zamówień i problemy do rozwiązania 📝
Zamówienia przyjmowane są przez stronę postawioną na Shoper. Klienci wybierają na stronie pizze, dodatki, i sposób płatności. Po zatwierdzeniu zamówienia otrzymują mailowe potwierdzenie zakupu.
Kelnerka przyjmująca zamówienia telefoniczne i obsługująca klientów w restauracji musiała dodatkowo na bieżąco monitorować powiadomienia mailowe o nowych zamówieniach z Shoper, drukować listy zamówionych dań i przekazywać je do realizacji kucharzom. Występowały opóźnienia z przekazywaniem zamówień, na wydrukach nie było wymaganych danych klienta, kartki A4 z wydrukami gubiły się.
System przepływu zamówień internetowych dodatkowo obciążał kelnerkę, generował pomyłki i opóźnienia w realizacji zamówień.
Wdrożenie Baselinkera – rozwiązanie problemów ✅
Należało maksymalnie uprościć przepływ zamówień i zautomatyzować przekazywanie zamówień na kuchnię. Klient mógł zdecydować się na dedykowane rozwiązania do gastronomii np. takie jakie używane są w McDonalds, jednak koszty wdrożenia tego typu automatyzacji są bardzo wysokie a w małej pizzerii, przy jednym lokalu nie miałyby racjonalnego uzasadnienia.
Rozwiązaniem okazał się Baselinker, który został zintegrowany z Shoper. Do Baselinkera została podłączona drukarka termiczna Zebra drukująca na etykietach samoprzylepnych. Drukarka została ustawiona w kuchni tak aby kucharz miał ją w zasięgu wzroku.
Jak działa zastosowane rozwiązanie? 🔧
Zamówienie, które składane są w Shoper, online trafiają do Baselinkera, gdzie automatyczna akcja generuje kartę zamówienia z zamówionymi produktami, uwagami klienta oraz jego danymi. Karta zamówienia automatycznie drukuje się na drukarce, kucharz pobiera ją z
drukarki i przygotowuje pizze wg zamówienia.
Etykieta naklejana jest na jeden z kartonów lub na torbę zbiorczą, następnie zamówienie jest przekazywane z kuchni do miejsca odbioru przez dostawcę.